torsdag 6 september 2012

höst eller sensommar?

Sensommar känns bättre än höst tycker jag!

Nu har jag jobbat lite mer med hemsidan. Den finns att titta på, på adressen:
www.furukull.se
och är under bearbetning, så ha tålamod med att alla sidor inte fungerar än

Jag har inlett ett syrningsprojekt. Ska prova att syra grönsaker. Det sägs att det ska bli riktigt gott och att det är extremt nyttigt. Nu brukar ju inte dessa två passa ihop... alltså riktigt gott och riktigt nyttigt... men det återstår att se.
Jag har startat med en burk squash och en burk med vitkål och morötter.

Om en månad är det dags att smaka..........

Lite bilder på rex-ungarna


Till höger är Becky, mamman.






  



Det börjar bli trångt i bolådan!






 

På sikt ska jag köpa in fler avelsdjur. Det finns planer på en rex med färgen castor samt en/två blå/viltblå.

Kalkonerna är inga kycklingar längre och de har fått sällskap av en tupp!
En äkta maran som heter Asterix.
Nu har jag ju inga hönor än, men Asterix är så himla stor och fin så han får sällskapa kalkonerna tills det blir hönor också. 



1 kommentar: