tisdag 11 september 2012

Mögel

Är inget man vill ha i syrningsburken!
Squashen ville inte syra sig utan möglade istället.....blä!!!! Men den andra burken, den med vitkål och morot verkar syra sig fint. Nu står den i kylen på mognad.
Misstänker att det är för mycket vatten i squashen så nästa gång ska jag blanda ut squashen med morot eller vitkål......eller kanske rödbeta.....det borde bli gott....och vackert!


Igår såg jag den minsta snok jag någonsin sett.
Den var tjock som halva mitt lillfinger och helt otroligt söt!
Men mycket på sin vakt och hyfsat aggressiv, stackarn trodde väl att jag skulle äta upp han.
Näe, snokar ska man vara rädd om!

Han måste ha varit ganska så nykläckt.


  





Lite nya bilder på ungarna.
Här är de 32 dagar gamla (alltså 1 månad)









 

Här är de 40 dagar gamla och tillsammans med mamma Becky.

1 kommentar: