torsdag 20 september 2012

Lite av varje

Jag ska börja med några bilder på min nya rexkanin. En blå hona som heter Blunderbuss´Blunda. 
Hon är en storstadstjej från Göteborg och kommer att sättas i avel nästa år och hon ska även ställas ut.
 

 Visst är hon söt!

 
Asterix stortrivs bland sina kalkoner.
Det återstår väl att se hur det fungerar när kalkontupparna blir större, men än så går det bra. Kalkonerna vill inte gå in på kvällen (sådär som höns gör) så nu stannar även Asterix ute. Han är till och med ute när det regnar - för det är ju kalkonerna.
Jag hoppas han kan lära dom att äta bröd och ris och sånt. De är verkligen fega på ny mat!





 Jag har köpt ett gäng lökar av olika sorter och försöker, mellan regnskurarna, gräva ner dom i jorden.
Gissa om det kommer att bli fint här till våren, och sommaren med!





Och så har jag hunnit med lite hambugertillverkning.
Lånar en press av grannen (tack så mycket) och denna gång blev det en sisådär 40-50 st. Det borde ju räcka ett tag.....
 

5 kommentarer:

  1. Tuppen tror säkert att han är en kalkon... Hihi..

    SvaraRadera
  2. Jag har förstått att tuppen skyddar sina kalkoner och är stolt över sin flock.

    SvaraRadera
  3. Kul att se lilla Blunda. :)

    Vilken praktisk hamburgerpress! Finns det sådana att köpa för vanligt hushållsbruk?

    SvaraRadera